sobota, 4 czerwca 2016

pełnoziarniste pierogi z truskawkami


Czyli obiad na "słodko" ;)




Kilka dni temu dostałam świeżutką dostawę truskawek prosto z ogrodu. Szukałam więc pomysłu jak je wykorzystać - czy zrobić z nich deser, koktajl.. a może coś na obiad? Zawsze uwielbiałam pierogi z owocami, polane roztopionym masłem, śmietaną i posypane cukrem. Tym razem jednak zastąpiłam je odrobinę zdrowszą wersją ;)



Składniki :
(na 3-4 porcje)

  • ok 500g truskawek
  • 2 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
  • łyżeczka soli
  • jajko
  • łyżka oleju rzepakowego
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • łyżka cukru trzcinowego lub ksylitolu
  • jogurt naturalny




Przygotowanie :

Mąkę i sól wsyp do miski.
Dodaj jajko i olej.
Wyrabiaj ciasto, stopniowo dodając wodę, tak, by ciasto się nie kleiło.
Gotowe ciasto przykryj ściereczką i odstaw.
W tym czasie truskawki umyj, pozbaw szypułek i pokrój na kawałeczki.
Dodaj cukier i wymieszaj.
Odstaw w ciepłe miejsce (truskawki puszczą sok, który można potem wykorzystać do polania pierogów).
Do dużego garnka wlej wodę z odrobiną soli i oleju i postaw na piecu (woda zagotuje się podczas lepienia pierogów, co skróci czas przygotowania).
Ciasto rozwałkuj na stolnicy lekko podsypanej mąką i wykrawaj krążki za pomocą okrągłego naczynia. Ja użyłam szklanki z brzegiem nieco większym niż standardowy. Dlatego też pierogi wyszły dość duże.



Krążki lekko spłaszcz palcami i nakładaj truskawkowy farsz.
Lep tak jak potrafisz ;)



Gotowe pierogi wrzuć delikatnie do wrzącej wody i gotuj około 6-7 minut.

Moje pierogi podałam polane jogurtem naturalnym i resztą farszu.



Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz