środa, 27 lipca 2016

zupa krem z selera korzeniowego


Czyli seler w roli głównej :)



Ja i moja druga połówka bardzo lubimy krem z selera, dlatego przygotowuję go dość często. Zaczęło się od tego, że dostaliśmy niemały zapas warzyw uprawianych naturalnie w przydomowym gospodarstwie rodziców Dawida, w tym właśnie korzeń selera. Postanowiłam zrobić krem, znalazłam świetny przepis, chociaż zmodyfikowałam go po swojemu i ciągle się go trzymam :) Czasem zamiast ziemniaków (nie jemy ich zbyt często więc nie zawsze je posiadam) dodaję jeszcze kawałek selera i korzeń pietruszki. Warto wypróbować! ;)



Składniki :
(na 3-4 porcje)

  • 1 duży seler
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 cebula
  • 1,5 litra bulionu warzywnego
  • gałka muszkatołowa
  • sól, pieprz do smaku
  • 1-2 łyżki oleju rzepakowego

 Przygotowanie :

Seler i ziemniaki obierz, umyj i pokrój na nieduże kawałki.
Cebulę obierz i pokrój w kostkę.
W garnku rozgrzej olej i zeszklij na nim pokrojoną cebulę.
Dodaj seler i ziemniaki, wymieszaj i podsmaż około 2-3 minuty.
Zalej bulionem i gotuj około 25-30 minut, aż warzywa będą miękkie.
Zestaw garnek z ognia i miksuj do uzyskania gładkiego kremu.
Dopraw solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej, wymieszaj.





Podawaj jak lubisz, u mnie akurat z zieloną pietruszką i grzankami :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz